Фантастична битка

За пореден път светът има нужда от спасяване, но сега направо е надминал себе си. Цели 120 вида чудовища очакват да ги победите и да възстановите световният мир. Както е добре известно едно уважаващо себе си чудовище надали би се скрило на някакво скучно място, я нашият герой надали би се занимавал да спасява свят от 1 къща и 2 липи отпред... та за да са щастливи всички картата в тази игра е ОГРОМНА. Тръгвате от зелената гора, преминавате през кристалните скали и пещерите с лава, отбивате се в заснежените северни страни за да изследвате ужасяващото гробище и тайнствената фабриката за пречистване на отпадъци, а за финал се озовавате в красив курорт на брега на морето... и всичко това за да разберете, че цялото кралство всъщност се издържа от почитателите на котката-бог, но тя нещо се е разсърдила и има нужда от малко вливане на разум. Всички фонове са ръчно рисувани, играта е обмислена и в най-малките детайли и предоставя едно страхотно приключение, което ще ви погълне поне за няколко дена. Хората в селото ви са доста приказливи и нямат нищо против да ви продадат храна или оборудване, да ви дават безплатни съвети или поне да ви разсмеят. Тук там някой ви натоварва с мисията да му намерите конкретни предмети, но поне не бърза за никъде и няма нищо против да се позабавите с изпълнението на поръчката... а повечето дори нямат нищо против да се връщате да ги питате какво точно са искали. Играта е в аниме стил и практически няма как да загубите - ако не успеете да спечелите някоя битка просто се оттегляте, измисляте нова стратегия и се връщате за да покажете какво можете. Героите ви никога не умират, а ако паднат в битка можете да ги върнете в редиците на цената на едно кафе и един пропуснат ход. Когато не сте в битка можете да записвате прогреса си или да разчитате на автоматичните записи, но при всички случаи при следващо влизане имате възможност да продължите от където сте стигнали.

Информация

Играта е огромна и практически няма как да се опише с няколко думи. По-долу сме се постарали да съберем само най-основните моменти:
  • Управлението на героят ви се извършва изцяло с мишката. Когато искате да отидете някъде просто посочете мястото, а ако не можете да стигнете значи пътят е блокиран от противник, камък или друго препятствие.
  • Някои предмети позволяват да извършвате действия с тях или да ги прибирате в инвентара си. Поставете мишката върху предмета и ако курсора се промени на въпросителен или удивителен знак кликнете за повече подробности. Така например сандъците съдържат скрити съкровища, табелите ви съобщават важна информация за съответното парче от картата, хората започват да говорят, а кокошките нищо не правят, но е забавно да пробвате какво ще стане
  • Картата е разделена на парчета и постепенно отключвате всяко едно от тях. Оглеждайте се за пътечки към другите й сегменти. Ако пътечките са блокирани от противник ще трябва да го победите преди да продължите, а ако са блокирани от друго препятствие най-вероятно ще се наложи да намерите обходен маршрут
  • Старайте се да отваряте всички сандъци и да разговаряте с всички хора. Диалозите с хората понякога са досадни, но често ви дават добри съвети за играта и така по-лесно ще разберете какво се очаква от вас.
  • Някои хора ви дават задача да им намерите конкретни предмети, но единствено от вас зависи дали да търсите предметите или не. Изпълнението на тези допълнителни мисии може да ви научи на ново умение, да ви донесе рядък предмет или просто да получите достъп до иначе заключено бонус парче от картата.
  • В селото можете да купувате храна или предмети от съответните магазини. Добра идея е в началото да разчитате само на намереното по пътя, а след като се ориентирате какво ви трябва лесно можете да се запасите с нужните ви продукти
  • Докато обикаляте по картата ще намерите още 3 спътника - те се развиват самостоятелно и ги виждате само по време на битка
  • Всеки от героите ви има точки за живот и точки мана (Magic Points - MP), с които прави магии. Когато не сте в битка точките се възстановяват сами, но по време на битка се възстановяват с консумация на храна (четете внимателно кои точки ще възстанови избраната от вас храна). Съдовете с вода възстановяват героите ви напълно.
  • С течение на времето ще натрупате различни материали в инвентара си - те се използват за подобряване на оръжията и не е лоша идея да преглеждате какво имате и какво можете да подобрите с него
  • Боговете-котки не могат да се победят. Когато ви се изпречат на пътя се опитайте да задържите героите си живи докато решат да се отдръпнат

Битките се провеждат в отделен екран и са походови - първо се изреждат всичките ви герои и след това атакуват противниците ви. Когато съберете пълната банда от 4 героя ще забележите, че един от тях не участва в боевете - той стои в резерва и докато е там може да възстановява точките си за живот и тези за правене на магии. Вие избирате кой да остане в резерва и кой да участва в съответната битка, като дори не е задължително да правите изборът си предварително - по всяко време можете да изпращате някой от героите в резерва, като просто отворите командата Tactics и изберете съответният бутон.

Всеки от героите ви има силни и слаби страни - намерете кои са те и развийте героите си максимално разнообразно. Когато влезете в сражение извиквайте Scanbot-a за да ви съобщи какви са параметрите на противникът ви - кои магии го побеждават и кои го правят по-силен (извикването става от командата Summon, но текущият герой ще загуби хода си). Scanbot-a е нужно да се вика веднъж за всеки нов противник, като вече изследваните чудовища се появяват директно с информацията за тях. Изследванията ви помагат да прецените кой герой да изпратите в резерва и кои да останат за да се сражават.

Магията е важна част от играта и в почти всички случаи изходът от битката зависи предимно от правилният избор на заклинание. Слабите места на противниците ви са много логични, но все пак събирането на информация с помощта на Scanbot-a е просто задължително. Така например машините се страхуват от токови удари и бомби, създанията на природата се страхуват от огън, създанията на мрака се страхуват от бяла магия, а боговете се страхуват от черна... и така нататък. Веднъж след като сканирате някое чудовище поставете мишката върху новопоявилата се иконка с въпросителен знак - от там ще видите кои магии ще са ефикасни и кои не са (всеки тип заклинания има различни иконки и за бързо ориентиране е достатъчно просто да сравнявате иконките в информацията с тези в списъка ви с налични заклинания). Ако до дадена иконка стои число с положителен знак то създанието е имунизирано срещу съответният тип магии и те няма да са ефикасни срещу него. Ако числото е между 0 и 100 ще можете все пак да му нанасяте някакви поражения, но ако е над 100 вместо да го наранявате ще му вдъхвате нови сили при прилагането на тази магия. Когато числата са отрицателни съответната магия е силно ефикасна и използването й е препоръчително (търсете числата с максимално близка до -100 стойност). Ако няма число значи чудовището има неутрално отношение към магията и използването й ще му нанесе поражения, но като цяло не се страхува от този елемент и пораенията няма да имат допълнителен бонус. Тук там се срещат създания, за които всички магии имат стойност над 100 и на пръв поглед побеждаването им изглежда невъзможно. За такива създания трябва да използвате заклинания, които не са обвързани с конкретен елемент - примерно дъжда от стрели.

Общо взето съществуват 3 вида заклинания:
  • Нападателни - всяко от тях има параметър Power, който е различен от 0. Колкото по-висок е този параметър, толкова по-големи поражения нанася заклинанието. Повечето от заклинанията в този сегмент са обвързани с конкретен елемент (въздух, вода, огън, вятър, земя, бомби...), но някои заклинания не са обвързани и могат да се използват срещу абсолютно всички противници (обикновено това са слаби заклинания и използването им е обосновано в редки случаи)
  • Поддържащи - това са заклинания за лекуване или за премахване на вредни странични ефекти (като Doom). С напредване на играта все по-често ще се налага да лекувате героите си по време на битка и за това е добра идея да инвестирате точки за развитието на поне едно лекуващо заклинание.
  • Limit break - всеки герой има общо 3 индикатора - бялата линия показва колко точки за живот има, зелената показва оставащите точки за заклинания, а червената показва до колко е ядосан и не може да търпи повече удари. Когато героят ви е максимално ядосан имате правото да изпълните една магия от типа Limit break - това са мощни магии с голям ефект и често спасяват положението в критични случаи.

Храната е следващият по важност елемент в играта - героите ви се възстановяват сами докато не са в битка, но по време на сражение храната често е критична за тяхното оцеляване. Най-полезните храни и напитки са:
  • Кафе - незаменима напитка която връща падналите в сражение герои на линия. Когато битката приключи падналите герои се съвземат сами, но не получават точки за опит. Дългите сражения често изискват големи количества кафе та към средата на картата е добре да се замислите за запасяване с поне 100-120 бройки.
  • Ананас - повишава точките за живот на всички живи и активни герои с 7000. Това е безценна храна при дълга битка и големите количества от нея са задължителни
  • Диня - използва се по-рядко, но също е безценна (особено при борба с котките-богове и босовете). Повишава точките за живот на един от избраните герои с 40 000
  • Шоколад - повишава точките за правене на магии на всички живи и активни герои с 300. Безценна храна при наистина дълги битки
  • Чесън - много полезен когато достигнете до тъмните създания. Те имат навика да правят заклинания като Doom и Curse, а единственото лечение срещу това са магиите на Natalie или яденето на чесън

Крайно време е да представим и нашите герои:
  • Anna - с нея започвате играта. Това е стрелецът на групата и атаките й са ориентирани към природните елементи - нейната сила е отровата (poison), земята (earth) и вятъра (wind). Точността на Anna е много добра, но можете да я повишите още за да си гарантирате наличието на един безкомпромисен боец. В нейният арсенал присъстват полезни заклинания като Dispel и Arrow rain - първото премахва бонусите на противниците, а второто е перфектно за някои босове
  • Matt - това е боецът на групата. Неговата сила са Holy магиите (приличат на бяло торнадо), но го бива и в природните елементи като вода, лед и огън. Много често Matt се допълва с Natalie и двамата правят страхотен тандем за почти всички противници.
  • Natalie - магьосникът на групата, който е почти безполезен при физически атаки. Разполага с впечатляващ арсенал от заклинания и практически е добра с почти всички елементи. Разполага с много силни Holy заклинания, но dark заклинанията й са безценни когато достигнете до храма на котките. Това е единственият герой, който може да лекува всички останали с един ход и да им оправя проблеми със статусите. От самото начало се старайте да повишавате точността на този герой, тъй като не е особено точна и често пропуска целта
  • Lance - войник-техничар, който разчита повече на модерните си играчки отколкото на някакви специални способности. Неговата сила е огънят и бомбите, а това го прави безценен срещу роботи и голямо количество природни създания.

За финал ще съберем някои от по-често срещаните ефекти (повечето могат да се премахват с Dispell когато са приложени върху противниците ви):
  • Doom - заразеният герой умира директно след като минат определен брой ходове. Лечението срещу това заклинание е яденето на чесън
  • Blessed - благословените играчи не могат да имат негативни ефекти за определен брой ходове.
  • Brave - героите имат много висок шанс да нанесат критичен удар (с максимално поражение), но гарантирано няма да могат да понасят критични удари докато тече този ефект.
  • Morale - ако точките за живот са над 50% героят не може да бъде убит с един удар
  • Regenerate - в началото на всеки ход героят възстановява част от точките си за живот
  • Burned - изгорените герои губят част от точките си за живот в краят на всеки ход. Този ефект се премахва след като изтече или ако героят се намокри
  • Stunned - героят не може да прави ходове докато тече периодът на този ефект. Получава се от електрически удари
  • Frozen - замразяването е ефект, който напълно блокира героят докато не бъде атакуван или не изтече периода на действие на ефекта. Понякога е добра идея да опитвате да замразявате част от противниците и да се разправяте с тях в по-късни ходове
  • Tired - уморените герои губят част от точността си, както и част от способността си да избягват атаки.
  • Poisoned - в краят на всеки ход отровените герои губят част от точките си за живот
  • Stagger - причинява се предимно от използването на бомби, като афектираните цели не могат да натрупват енергия и да правят по-силен втори, трети или т.н.т. ход.
  • Syphon - засегнатите герои не могат да правят ходове, които изискват мана
  • Wet - намокрянето може да се получи при атака с вода или водна магия. Мокрите герои получават повече щети от електрически или ледени атаки.
  • Weaken - получава се предимно от Holy магии и води до това, че афектираните цели понасят 50% повече щети от такива заклинания
  • Cursed - същото като Weaken, но се получава от Dark заклинания
  • Frighten - уплашените създания получават 50% повече щети от Dark заклинания
  • Auto-Revive - ако засегнатият герой умре ще се съживи автоматично и част от точките му за живот ще бъдат възстановени. Получава се от използването на някои Holy заклинания или заклинания за лечение
  • Berserked - заразените герои атакуват неконтролируемо с максималната си мощ, но не могат да използват заклинания.
  • Defend - от менюто Tactics можете да изберете такъв ход и следващата атака към героят ще доведе до значително по-ниски поражения.
  • Приключенски
  • Стратегически
  • Препоръчани
Дата на добавяне: 2013-04-11 03:36:58 EEST
Играна (пъти): 1859