ЛогоРитмика - домашните животни

Публикувано от на в Училище за малчугани
  • Размер на шрифта: Голям Малък
  • Прочитa: 3454
  • 0 коментара
  • Печат

Поредицата ЛогоРитмика продължава със света на домашните животни. Тематичното ядро цели активиране на сензориката и вниманието в корекционно-компенсаторната работа с децата чрез занимателни игри и увлекателни упражнения. 

І Игра "Танцуваме и пеем":

Обща моторика: Чрез предложените подвижни игри съблюдаваме силата, точността, темпа и координацията на движенията. Развита способност за плавно преминаване от едно движение към друго.

І Ритмично упражнение ІІ Ритмично упражнение 

- Хайде на кончета, на кончета, на кончета.

(Децата ходят в колона едно след друго.)

- Стоп, конче. Сто-о-й!

(Всички спират. Учителката пита.)

- Конче мило, я кажи, жадно ли си - не лъжи!

- Жадно ли си, конче?

- Нееее.

(Децата отговарят и невербално с поклащане на показалеца.)

- Хайде на кончета, на кончета, на кончета.

(Децата тръгват с подскоци едно след друго.)

- Стоп, конче. Сто-о-й!

- Конче мило, я кажи, гладно ли си - не лъжи!

- Гладно ли си, конче?

- Нееее.

- Хайде на кончета, на кончета, на кончета.

(Включваме пляскане с ръце.)

- Стоп, конче. Сто-о-й!

- Конче мило, я кажи, изморено ли си ти?

- Изморено ли си, конче?

- Дааа.

(Децата клякат и обхващат с ръце коленете си.)

- Аз съм малко пиле - ПИ. Кой не ме познава?

- Правя както всеки знай, всяко пиле прави:

- Пи, пи, пи. Пи, пи, пи.

- Аз съм малко пате - ПА. Кой не ме познава?

- Правя както всеки знай, всяко пате прави:

- Па, па, па. Па, па, па.

- Аз съм малко кученце. Кой не ме познава?

- Правя както всеки знай, всяко куче прави:

- Бау, бау, бау. Бау, бау, бау.

- Аз съм малко котенце. Кой не ме познава?

- Правя както всеки знай, всяко коте прави:

- Мяу, мяу, мяу. Мяу, мяу, мяу.

- Аз съм конче мъничко. Кой не ме познава?

- Правя както всеки знай, всяко конче прави:

- Кл-кл-кл. Кл-кл-кл.

- Аз съм мъничко козле. Кой не ме познава?

- Правя както всеки знай - козата както прави:

- Ме, ме, ме. Ме, ме, ме.

- Аз теленце малко съм. Кой не ме познава?

- Правя както всеки знай, кравата както прави:

- Му-у-у, му-у-у, му-у-у.

ІІ Игра "Пеят, скачат палците":

Фина моторика: Коригиране и развиване точността, темпа и синхронността на движенията на лява и дясна ръка. Развита способност за плавно преминаване от една дейност към друга.  

 І Игра с пръстите на ръката:  ІІ Тематична римушка:

Мойте пръстчета са пет.

Всички слушат ме подред.

С палец правя хей така, 

с двата пръста - колелца.

Туй са заешки уши -

бързо, зайче, подскочи!

Ето малкото козле

със рогца ще ни боде:

- Ме-е-е.

"Пиу-пиу, пиленца"

Чичо Стоян

Пиу-пиу, пиленца,

пухести и мъхести,

още малки, в решето

кълвете си просцето,

да ви никнат перцата, 

да се радват децата!

ІІІ Седем игри за стимулиране на вниманието, паметта и сензориката:

Игра за стимулиране на: Указание: Илюстративна опора:

1.

Зрително-двигателната координация.

Социалната компетентност.

Изрязване и подреждане на пъзела.

Кравата дава мляко, а кокошката....?

По какво си приличат козата и кравата?

По какво се различават кончето и кравата?

 

b2ap3_thumbnail_1-1661269_753844701307525_1547531569_n.jpg

2.

Графомоториката.

Формиране на умение за писане.

Коригиране на фонематичния слух.

 Котенцата малки както си играли

преждата в панера без да искат разпиляли.

Баба им помогна червената да приберат.

Помогнете им и вие с жълтия и син цвят.

b2ap3_thumbnail_1-1009898_505607369493931_1222608321_n_20140927-132637_1.jpg

3.

Звукоподражанието.

Активно слушане на стихотворна реч.

Назоваване на ключови думи.

Бъркотия

Размяукало се котенцето:

- Не искам вече да мяукам!

А като прасенцето

от днес ще ази грухкам.

Бъди добричко ти, дете,

езика си животните

да не объркват повече,

свържи ги с моливче.

b2ap3_thumbnail_581508_504216872967799_1304102592_n.png

4.

Фина моторика.

Помогнете на котенцето, кученцето и 

зайчето да отидат до храната си.

Опитайте се по три различни начина 

да посочите пътя, по който да минат.

За котето - ПРАВА ЛИНИЯ.

За кучето - ВЪЛНООБРАЗНА ЛИНИЯ.

За зайчето - ЗИГ-ЗАГ.

b2ap3_thumbnail_1-98893836_large_y10.jpg

5.

Сръчност. 

Подреждане на зрителни диктанти

в сюжетна композиция.

Апликиране на сюжетна композиция

от готово изрязани форми без 

илюстративна опора, а посредством

вербален ориентир.

b2ap3_thumbnail_1-543830_508966422492844_165964083_n.jpg

6.

Графомоториката и

умението за дорисуване на извити

линии по очертан пунктир.

Опитайте се да решите графичната

загадка, като очертаете само онези 

от домашните животни, които откривате

в плетеницата на художника.

b2ap3_thumbnail_1-98893855_large_y27.jpg

7.

Словесната памет,

итонацията и ритмичността на стиха -

Слушаш внимателно, довършваш старателно:

"Аз започвам, ти продължаваш"

 

"Пасла, пасла тревица"

Народна залъгалка

 

Пасла, пасла тревица

бабината овчица.

Баба овца доеше 

и на столче седеше.

b2ap3_thumbnail_1236400_10151839379394653_1922383222_n.jpg

ІV Игра: Хайде да си направим крава от пластилин.

b2ap3_thumbnail_1--_20140928-135539_1.jpg

 

Приятни мигове!

0

Коментари