ЛогоРитмика - играта на Звукознайка Любознайкова

Публикувано от на в Училище за малчугани
  • Размер на шрифта: Голям Малък
  • Прочитa: 3980
  • 0 коментара
  • Печат

В статията ще намерите игри и забавни упражнения за развиване на комуникативните умения, силата и модулацията на гласа, слуховото внимание, темпо-ритмичното възприятие, координацията на фините движения на пръстите и китките на ръцете. Изграждане на усет към граматически правилна реч, изпълнение на танцови движения в съответствие с характера на музиката, разширяване на представите за човека и човешкото тяло.

Като въведение ви предлагам стихотворението "Аз имам" с илюстриране на текста с подходящи движения или чрез сюжетен герой.

 

Аз имам

Калина Малина

Аз имам две ръчички -

две палави сестрички.

Една до друга знаят

самички да играят.

Аз имам две ушенца - 

две белички мишленца.

На глухи се преструват,

но всичко, всичко чуват.

Аз имам две краченца -

две палави момченца.

Те много се обичат. 

Едно след друго тичат.

В средата на лицето

е вирнато нослето.

По мириса познава

с какво ще ме гощават.

Аз имам две очички - 

небесни две звездички.

Как чудно, чудно греят.

Ту плачат, ту се смеят.

Устата ми обича

по книжките да срича

и да повтаря сладко, сладко

две думи: мамо, татко!

 

І. Игра "Танцуваме и пеем":

 

Обща моторика: Чрез предложените подвижни игри съблюдаваме силата, точността, темпа и координацията на движенията. Развита способност за плавно преминаване от едно движение към друго.
  І Ритмично упражнение:

         ІІ Ритмично упражнение: 

 

Къде са ми крачката? (почудено вдигаме рамене; преместваме напред първо единия, а после и втория крак)

Ето ги и двата. Аз си тропкам хей тъй-тъй, просто хей така.

Тра-ла-ла-ла-а/3   Просто хей така. 

(слагаме ръце зад тялото и продължаваме с песента)

Къде са ми ръцете?  (почудено вдигаме рамене; показваме първо едната, а после и втората ръка)

Ето ги и двете. Аз си пляскам хей тъй-тъй, просто хей така.

Къде ми е главата?

Върху рамената. Аз я движа хей тъй-тъй, просто хей така. (завъртаме глава вляво, а след това - вдясно)

Къде ми е косата?

Отгоре на главата. Аз я рошкам хей тъй-тъй, просто хей така.

Къде ми е нослето?

В средата на лицето. Аз го милвам хей тъй-тъй, просто хей така. (докосваме с показалец нослето)

Къде ми е устата?

Малко над брадата. Аз си пея хей тъй-тъй, просто хей така.

Тра-ла-ла-ла-а/3    Просто хей така.

Кой може тъй - лакът до лакът?

Аз мога тъй - лакът до лакът.

Тъй-тъй - лакът до лакът./2

Кой може тъй - ръка на главица?

Аз мога тъй - ръка на главица.

Кой може тъй - пръст на нослето?

Аз мога тъй - пръст на нослето.

 

 (илюстрирайте текста с посочените

движения)

 

 

 

  

 

ІІ. Игра "Пеят, скачат палците":

 

Фина моторика: Коригиране и развиване на точността, темпа и синхронността на движенията на лява и дясна ръка. Развита способност за плавно преминаване от една дейност към друга.

 І Игра с пръстите на ръката:

ІІ "Мързелана"

Мои пръстчета, станете. Рано днес се събудете.

Ето тук при мен се стройте. Моля ви да се пребройте.

Едно, две, три, четири, пет - представете се поред!

Палец, Показалец, Среден, Безименен, Кутре.

Слу-у-шайте сега добре.

Два юмрука направете. Отворете, затворете -

един до друг ги доближете и отново отворете,

пръстчетата докоснете, пак в юмруци ги стиснете.

Бързо всичко повторете. 

Кошничка си оплетете и надолу обърнете

в нея палци приберете, за друга игра се подгответе.

 

- Ръчичке, вземи си бонбонче!

- Мога.

- Ръчичке, дръж това балонче!

- Мога.

- Ръчичке, влез на топло в моето джобче!

- Мога.

- Ръчичке, закопчей това копче!

- Не мога.

- Ах, преструвана, ах, мързелана,

няма за тебе ни балонче, ни бонбонче!

- Чакай, чакай да се опитам.

Хоп, хоп, хоп - закопчах три копчета поред.

- Браво казвам аз на теб.

 

ІІІ. Игра "Гатанки в картинки". Свързваме посочената дейност (рисувам, храня се...) със съответната картинка от пъзела на човешкото тяло. Посочва се и се уточнява характерното за окото, устата, ръката... Защо не можем без тях?

 

b2ap3_thumbnail_1-270445_439680799421407_314767500_n-001_20140518-055716_1.jpg

РИСУВАМ,

ПИША

b2ap3_thumbnail_1-562340_514875595235260_2017742385_n-001_20140518-055857_1.jpg НОСЛЕ

СКАЧАМ,

ХОДЯ

b2ap3_thumbnail_1-486164_439681342754686_1828112740_n_20140518-055757_1.jpg ОЧИ b2ap3_thumbnail_1-68480_439681306088023_1865688614_n-001_20140518-055659_1.jpg
b2ap3_thumbnail_1-68480_439681306088023_1865688614_n_20140518-055614_1.jpg

ГЛЕДАМ,

ВИЖДАМ

b2ap3_thumbnail_1-599030_439680876088066_193088631_n-001_20140518-060840_1.jpg УСТА

ПОМИРИСВАМ,

НАДУШВАМ

b2ap3_thumbnail_1-562340_514875595235260_2017742385_n_20140518-055840_1.jpg РЪКА b2ap3_thumbnail_1-270445_439680799421407_314767500_n-002_20140518-055733_1.jpg
b2ap3_thumbnail_1-599030_439680876088066_193088631_n_20140518-060823_1.jpg

ЯМ,

ХРАНЯ СЕ

b2ap3_thumbnail_1-486164_439681342754686_1828112740_n-001_20140518-055819_1.jpg КРАКА

 

ІV. Игра "Слушай, запомни - безгрешно повтори":

Петър направи пръв портрета.

Чудомир чу, че чакам чипоносата Чавдара.

Саша, Вихра и Сашо си шушукат на шосето.

Слиза Лиза с риза. Слиза с три ризи Лиза.

 

V. Пет игри за развиване на вниманието и двигателната памет: 

 

1. Рисуване на човече по словесно указание

Точка, точка, запетая.

Тире, минус, завъртая.

Шички, шички - две ръчички.

Тумбалака с двата крака

и калпака със байрака.

 

b2ap3_thumbnail_1-394373_490440397677295_664651814_n.jpg

2. Писане по пунктир и оцветяване 

 

Мая нова дрешка си облече.

Оприличи я на елече.

Митко се провикна отдалече:

- И аз съм в същото елече.

 

 

b2ap3_thumbnail_1-539253_477464628974872_525681641_n.jpg

3. Оцветяване с пластилин

 

Изрязваме си от картон човече.

Пластилина мачкаме повече.

Очички и носле, уста, коса.

ще му "рисуваме" сега.

Но също тъй - и блуза, панталон.

В ръката на човечето - балон.

 

(възможни варианти - оцветяване на частите 

на тялото с пластилин в различни цветове,

моделиране на човече)

 

 

b2ap3_thumbnail_1-400667_523763744346445_1429430652_n.jpg

4. Свързване/съотнасяне на частите на тялото

 

око - очи

ухо - уши

глава, уста

ръка - ръце

крак - крака

сърце - сърдечен

 

 

b2ap3_thumbnail_1-1014450_774229359269059_1470225683_n.jpg

5. Апликиране, забождане, съединяване 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

b2ap3_thumbnail_1-603770_520345758021577_1574549929_n.jpg

 

Приятни мигове!

0

Коментари