Диета на зодиака

Публикувано от на в Здраве и красота
  • Размер на шрифта: Голям Малък
  • Прочитa: 2303
  • 0 коментара
  • Печат

 

Съвременните диетолози  считат, че при избора на диета или хранителен режим, определящ е също и  хороскопът на човек, неговата астрологическа карта. Този факт се обяснява с това, че всеки знак от зодиака носи не само своя житиен образ, своето здравословно състояние , своето  отношението с хората, но и своята  обмяна на веществата както и различна протребност от микроелементи. Ето защо една и съща диета, едни и същи продукти за един човек могат да са полезни, а за друг – не.

И така:

 

КОЗИРОГ  (22 декември – 20 януари)

Слабости: Козирозите обожават сочните торти, неустоими са на аромата на свежоизпечени кифлички, обичат да се поглезват с италианска кухня.

Недостатъци: В хранителния режим на този зодиак недостига калцият – за това говорят  крехките кости.

Диета-та: Постарайте се да се контролирате през цялата седмица, за да можете да се поразтоварите през уикенда.

Делници:

Закуска (изберете си вариант):

  1. 25 г. мюсли, разтворени в мляко, 1 ябълка или круша;
  2. Чаша обезмаслено кисело мляко, половин чаша  неподсладен плодов  сок, 1 портокал.

Обед (възможни варианти):

  1. Две неголеми филиийки пълнозърнест хляб, богата зеленчукова салата и резенче домашно сирене или нискокалорично  сирене;
  2. Чаша нискомаслено кисело мляко, едно твърдо сварено яйце или пилешко бутче на грил, богата зеленчукова салата, две препечени филийки.

Вечеря:

            250 г. пиле на грил без кожата, зеленчуци.

Уикенд: Можете да си позволите парче пица, къри, печено месце с любима гарнитура.

 

 ВОДОЛЕЙ (21 януари – 18 февруари)

Слабости: Водолеите обожават сандвичите във всичките им вкусови варианти и разновидности ( със сирене, с колбас..) и обезателно подправени с майонеза, хрян или кетчуп.

Недостатъци – честото подуване на глезените свидетелства за проблем с уринирането. Забравете известно време за екзотичните спортове. Достатъчно е да прекарате спокоен уикенд сред природата.

Диета-та: Пийте повечко вода, за да подобрите дейността на отделителната система и пробвайте специалната сандвичова диета.

Изберете си  четири  варианта сандвичи за деня – сандвичът се приготвя от 2 филийки пълнозърнест хляб с един от следните пълнежи: 50 г. пилешко или шунка, 75 г. риба тон, 1 средноголям банан, 25 г. нискокалорично сирене, 1 резен обезмаслен бекон (приготвен на грил със запечени  домати), едно яйце. Като гарнитура може да добавите обилна зеленчукова салата.

И след като си съставите  менюто от четирите сандвича, си изберете един вариант за по-стабилно хапване на обед  от предложения по-долу списък:

  1. 75 г. нетлъсто месо, малко сос, 75 г. сварени  картофи, зеле, морков;
  2. 150 г. риба, приготвена на грил, 150 г. сварени  картофи, 2 супени лъжици зърна сварена царевица, зеленчуци;
  3. Голям резен пъпеш, 125 г. агнешко месо, малко сос, задушени  броколи и зелен фасул, чаша кисело мляко.

 

РИБИ (19 февруари – 20 март)

Слабости: Любители на чая – спокойно може да изпият и 8 чаши чай за деня. Но освен чая рибите се увличат и по бирата, спиртните напитки и лимонадата. Имат слабост към сладоледа и пикантните храни.

Недостатъци: Неспирно ги грозят опасности. Невнимателни и недостатъчно крехки физически.

Диета-та: Възможно е да ви се нравят екзотични салати с необичайни съставки и нискокалорийни напитки, в които са добавени тропически плодове.

Изберете си салата за деня от списъка:

  1. Салата от маруля, краставица, манго, две-три резенчета домашно сирене;
  2. 50 г. шунка, портокал, малко зелен фасул, пресен лук и маруля;
  3. 50 г. пилешко, цветно зеле, зелен фасул, грах, магданоз;
  4. 1 твърдо сварено яйце, парчета домат, 2 филенца аншуа, 2 сварени и нарязани на кубчета картофи, 4-5 маслинки, краставичка, маруля.

Към салатата може да прибавите и по избор за обед пиле или риба на грил.

 

ОВЕН (21 март – 19 април)

Слабости: Задължително минават покрай щандовете с пирожки и бутер закуски. Доста активни хора и често посягат към подкрепяща хапка.

Недостатъци: По важност е отпуснатата им мускулатура. Необходимо е да се заемат с физически упражнения например танци или подходящ спорт.

Диета-та: Ще е необходимо да се ограничите до 4-кратно хранене и да се откажете от яденето в движение.

Закуска (изберете си вариант):

  1. 1 рохкаво яйчице, 1 тост от пълнозърнест хляб, чаша кисело мляко;
  2. 25 г. неподсладени мюсли, разтворени в мляко, 1 ябълка, 1 банан.

Втора закуска и лек обед (изберете вариант):

  1. Две филийки пълнозърнест хляб, обилна зеленчукова салата, 50 г. шунка или пилешко месо, 1 ябълка;
  2. Чиния постна супа, малка пълнозърнеста питка, богата зеленчукова салата, 75 г. риба тон, 1 круша;
  3. 150 г. риба на грил, 125 г. сварени картофи, голяма порция зеленчукова салата.

Вечеря (изберете един от вариантите):

  1. 75 г. нетлъсто месце, сварен морков или цветно зеле, богата зеленчукова салата, подправена с лимонов сок;
  2. 1 бифтет, добре изпечен на грил, запечени домати, 2 супени лъжици сварена царевица на зърна, голяма порция зелена салата, подправена с лимонов сок.

 

ТЕЛЕЦ (20 април – 20 май)

Слабости: Представителите на този зодиак притежават страхотен апетит, обожават торти с крем. Храната за Телеца е изящно приготвеното блюдо.

Недостатъци: Стараят се винаги да вземат участие в някоя спортна игра, но това не е достатъчно. Имат чувствителна кожа. Подходящи спортове – йога и плуване.

Диета-та: Постарайте се да удовлетворите потребностите си с едно пълноценно хранене на обед. В останалото време ще се наложи да внимавате с порционите.

Закуска (изберете един от вариантите):

  1. Препечена филийка пълнозърнест хляб с малко мармалад, 1 ябълка;
  2. Едно парче бекон, позапечено на грил, запечени домати, два сухара;
  3. Неподсладени мюсли, разтворени в мляко, 1 банан.

Обед (изберете си вариант):

  1. Парче пъпеш, 250 г.пилешко бутче на грил или печено във фурна, богата салата от зеленчуци, пакетче нискокалорични бисквитки, 1 малко  шоколадово  десертче „Марс” или „Сникърс”;
  2. Чиния постна супа с два сухара, 50 г. шунка (със завито на руло в нея резен домашно сирене),  порция смесена салата, 1 круша, чаша горещ шоколад;
  3. Два тоста, 125 г. задушен зелен фасул, запечени домати, 25 г. нискомаслено сирене, две-три нискомаслени бисквити.

Вечеря: Голяма порция смесена салата с  един допълнителен компонент от долу посочените:

  1. Две резчета домашно сирене с парченца ананас;
  2. 50 г. сварено пилешко месце;
  3. Две консервирани сардини в доматен сос.

 

БЛИЗНАЦИ (21 МАЙ – 21 ЮНИ)

Слабости: Един от най-добре функциониращите органи на Близнаците е устата, която все е пълна с нещичко. Любители са на тортите, на ядките... и въобще не обичат да се хвърля храна.

Недостатъци: Предразположени са към напълняване. А и са леко мързеливички.

Диета-та: Препоръчително е да се храните 6 пъти в ден, като не надхвърляте 200 калории на прием. Добавяйте  и зеленчукова салата с лимонов сок.

Леко похапване с тост: две препечени филийки от пълнозърнест хляб в комбинация с една от изброените храни 25 г. настърган кашкавал и запечени домати; 25 г. варен фасул или спагети, 1 сварено яйце, банан, половин чаша кисело мляко.

Леко похапване с месо и риба: 75 г. нетлъсто месо или 150 г. риба на грил с две лъжици варен ориз, шушулки зелен фасул, зеле, целина.

Леко похапване със сварени картофи: 200 г пюре от картофи с прибавка от: 1. Малко домашно сирене; 2. две супени лъжици сварен фасул; 3. две супени лъжици кисело мляко с малко настърган кашкавал.

Леко похапване с плодове:

  1. 1 ябълка, 1 портокал, 1 банан (може и салата от тези плодове);
  2. 25 г. неподсладени мюсли,с нарязана на кубчета една круша;
  3. Половин средноголям пъпеш, 100 г. малини, 1 суха бисквита.

 

РАК  (22 юни – 22 юли)

Слабости: За тях важи девизът:”Пътят към сърцето минава през стомаха!” Любители на газираните вина, рибата и чипса.

Недостатъци: Предразположени са към затлъстяване. Като добавим и слабата воля става факт авторитетното коремче.

Диета-та: за вас е по-специална.

Закуска (изберете един от предложените варианти):

  1. Половин чаша сок от нар, 50 г. сварени гъбки, препечена филийка от пълнозърнест хляб, запечени доматчета;
  2. Две филийки пълнозърнест хляб, 25 г. пушена сьомга, лимонов сок;
  3. Половин средноголям пъпеш, 1 нарязана ябълка, банан, малко стафиди и 1-2 супени лъжици неподсладени мюсли.

Обед (избирате един от вариантите):

  1. Половинка авокадо с лимонов сок и 50 г. скариди, голяма порция зеленчукова салата;
  2. Две изпечени пилешки бутчета - подправени с 2 супени лъжици кисело мляко, горчица, къри домати, босилек и пресен лук;
  3. Две филийки пълнозърнест хляб, 25 г. хайвер, поръсен с лимонов сок, краставица и зелена салата.

Вечеря:  (изберете вариант):

  1. 150 г. пилешко филе сварено в гъбена супа, зелена салата и сварени картофи на пара;
  2. 150 г. раци или стриди с голяма порция зеленчукова салата, поръсена с лимонов сок, 125 г. сварени картофи на пара;
  3. 125 г. нетлъста пържола, запечени домати, цветно зеле, няколко зрънца грозде.

 

ЛЪВ (23 юли – 22 август)

Слабости: Царственост в поведението им, царственост в излъчването им,  царственост в избора им на храна –  най-скъпите блюда.

Недостатъци:  Болки в гърба, сърдечни проблеми.

Диета-та: предлага през деня 4 пъти да попрехапнете,а същинската дажба да оставите за вечерта – по предпочитание вкъщи или в ресторанта.

Изберете от списъка четири похапвания:

  1. Един сухар, 12 г. нискокалорично меко сирене, 1 банан;
  2. Чиния постна супа или чашка какао, една препечена филийка;
  3. Порция зеленчукова салата, 2 супени лъжици домашно сирене, филийка  ананас;
  4. 125 г. сварен фасул, един сухар;
  5. 100 г. риба на грил със салата от домати и пресен лук, подправени с лимонов сок;
  6. Парче шоколад, 1 ябълка, няколко зрънца грозде.

Вечеря:  (изберете  един от предложените варианти):

  1. 250 г. запечено пилешко месо с малко бульон, пресен лук, морков и доматчета;  75 г. картофено пюре с обезмаслено прясно мляко; порция зеленчукова салата; 25 г. ванилов сладолед;
  2. 125 г. агнешко на грил, цветно зеле, 250 г. сварени картофи, малка пълнозърнеста питка, запечен нарязан банан с 2 супени лъжици ром;
  3. Порция пилешко с ориз, ръжено хлебче, зеленчукова салата, чаша бира или сухо вино;
  4. Спагети с миди и доматен сос;
  5. 250 г. пуешко месо, зелена салата, парче пъпеш, ванилов сладолед.

 

ДЕВА (23 август – 23 септември)

Слабости:  Не отдават голямо значение на храната. За Девите храната е гориво. Нямат време за глезотии.

Недостатъци: Силно динамични натури. Животът често им поднаса изненади.

Диета-та: предвижда плътна закуска, която да отнеме чувството на глад през деня и в същото време да зареди организма с нужната енергия.

Закуска ( изберете един от вариантите):

  1. 35 г. мюсли, разтворени в мляко, нарязан на кубчета банан, 2 препечени филийки пълнозърнест хляб намазани с мармалад или сладко, чаша айран;
  2. Две препечени филийки, 1 сварено яйце, резен бекон запечен на грил, запечени домати;
  3. Голямо парче пъпеш, две филийки пълнозърнест хляб, 50 г. домашно сирене, един пресен домат, 1 ябълка.

Обед (изберете си от вариантите):

  1. Две неголеми филийки пълнозърнест хляб, зеленчукова салата, 35 г. пилешко месо или 50 г. риба тон;
  2. 150 г. риба на грил или 75 г. пилешки гърди с порция зелена салата, 1 филийка хляб;
  3. Два бифтека, запечени домати, порция зеленчукова салата, подправени с лимонов сок.

 

ВЕЗНИ (23 септември – 23 октомври)

Слабости: Любители на т.нар. възбуждащи апетита храни. Не пропускат да опитат от всичко, което е на трапезата, и затова доста често страдат от преяждане.

Недостатъци: Типично за тях са болките в гърба. Крайно необходима са гимнастиката и движението.

Диета-та: ви предлага меню, с което да си набавите нужните калории за деня, без да изпитвате чувство на глад или пък да преяждате.

Закуска (изберете един от вариантите):

  1. Две препечени филийки пълнозърнест хляб, един нарязан и овкусен с канела банан, 2-3 парченца меко сирене, половин чаша портокалов сок;
  2. Коктейл от йогурт, чаша ананасов сок, 1 яйце, индийско орехче за вкус.

Обед (изберете от вариантите):

  1. Една филийка пълнозърнест хляб, ябълка или четвърт пъпешче с едно от следните допълнения: 50 г. пушена сьомга с лимонов сок, две супени лъжици ананас на кубчета, 50 г. шунка или пилешко месо;
  2. Две препечени филийки от пълнозърнест хляб, 125 г. сварен фасул или спагети, запечени домати, зелена салата, един малък банан.

Вечеря (изберете си от вариантите):

  1. Четвърт пъпеш или диня, 75 г. нетлъсто месо или 125 г. риба на грил, 250 г. сварени картофи поръсени с малко сирене или настърган кашкавал;
  2. 250 г. пилешко на грил, зелен фасул, цветно зеле, морков, печена ябълка.

 

СКОРПИОН (24 октомври – 22 ноември)

Слабости: Способни са целия  ден нищо да не сложат в устата си и към края на деня да се нахвърлят лакомо . Обожават шоколадови бисквити, сандвичи с кашкавал  или шунка.

Недостатъци: Скорпионите най-много сили хвърлят за регулиране и нормализиране на деня и събитията, но дали им се удава...

Диета-та:  е под формата на разписание. И така:

08.00 ч.: чиния с неподсладени  мюсли, разтворени в мляко, 1 ябълка или круша;

10.00 ч.: чиния постна супа, филийка пълнозърнест хляб, чаша йогурт;

13.00 ч.: 250 г. пиле на грил или 75 г. шунка, порция зеленчукова салата, 1 ябълка;

16.30 ч.: два сухара с 12 г. нискокалорично меко сирене, няколко зърна грозе;

19.00 ч.:  125 г. пържола, 75 г. сварени картофи, порция зеленчукова салата;

22.00 ч.: чаша горещ шоколад.

 

СТРЕЛЕЦ (23 ноември – 21 декември)

Слабости: Твърде много се изкушават от ароматите на източната кухня и понякога това им причинява преяждане.

Недостатъци: Резултат от  увлечението им  по пикантните храни са пълните бедра, нарушения в сърдечната дейност.

Диета-та: е съобразена с вашите вкусове, но регулира  силната пикантност.

Закуска (изберете едно от предложенията):

  1. Препечена филийка с 25 г. нискокалорично меко сирене, 1 неголяма ябълка;
  2. 25 г. овесени ядки с половин чаша нискомаслено мляко.

Обед ( изберете един от вариантите):

  1. Сандвич от пълнозърнест хляб и 75 г. домашно сирене, щипка къри, нарязана на кръгчета краставица, чаша йогурт;
  2. 125 г. пиле на грил, зеленчукова салата, 1 банан.

Вечеря:  200 г. пиле по китайски, две супени лъжици сварен ориз, порция зеленчукова  салата.

 

0

Коментари