Bonjour, Вие сте в Париж!

Публикувано от на в Пътуване и туризъм
  • Размер на шрифта: Голям Малък
  • Прочитa: 4502
  • 0 коментара
  • Печат

Ех, Париж, Париж..Градът на любовта и влюбените. И как да не се влюбиш, когато всичко около теб носи нотки на романтика и нежност – реката, площадите, улиците, хората.  Френската столица възбужда всички сетива – тя трябва да бъде чута, видяна, докосната, усетена на вкус и мирис.  От красотата на Сена и многоцветните пейзажи до типичните кафенета – всичко тук показва същността на Франция, нейното очарование и магия. Известен и като „Градът на светлините”, Париж ще ви покори и дори и да не сте художник, ще оцените и ахнете пред картините, които ще ви покаже. Защото Париж е изтъкан от изкуство и аристократизъм.

Трите дни , прекарани във френската столица, бяха наситени с красиви гледки, дълги разходки и разглеждане на забележителности. А тук определено има какво да се види. Никога не съм мечтал да посетя този град, не ме е привличал и не ми е бил цел, но се радвам, че обстоятелствата ме доведоха тук и успях да се насладя на атмосферата на френската култура и традиции.

Пътувахме със самолет от София. Париж разполага с две международни летища – северното Charles de Gaulle и южното Orly. Ние кацнахме на южното, след което взехме влак и за 30 минути стигнахме метрото. Градският транспорт не блести от чистота, но пък такситата във Франция са доста скъпи. Пристигнахме в хотела, настанихме се, оставихме си багажа и решихме да започнем разглеждането на града. Разбира се, първата ни спирка беше Айфеловата кула.

Айфеловата кула определено е забележителна и странно красива със своята грозота. Тя е посещавана от над 6 милиона туриста годишно. Един от символите на Париж, тя е построена за две години и е открита на 31.03.1889година. Има три етажа, като може да се качите пеша до втория и/или с асансьор до последния. Ние комбинирахме изкачването, за да се насладим повече на гледката на града, която наистина е прекрасна. Хубаво е да видите кулата и вечерта, защото тогава е цялата в светлини и изглежда много по-романтично. През 15 минути има светлинно шоу. Не трябва да се плашите от опашките пред нея – организацията е добра и за трийсетина минути си взимате билетче. Но ако имате такова предварително, ще прередите другите. Цената му е между 8 и 13 евро.

Следващата спирка в обиколката ни беше Лувъра. Разположен на 60 000 квадратни метра, този музей съхранява над 35 000 произведения на изкуството и едни от най-известните шедьоври.  Отворен е през 1793 година и има три крила – Денон, Ришельо и Съли. Понеже не разполагахме с много време, успяхме да разгледаме само една част от Денон, където са изложени “Мона Лиза” на Леонардо, „Гадателката” на Караваджо, „Свободата водеща хората” на Делакроа и още много съкровища. Добре е да знаете че на официални празници не работи, а всяка първа неделя от месеца не се плаща вход, който по принцип е 9-14 евро. Самата сграда на Лувъра е шедьовър на архитектурата и билетчето си заслужава да се плати, дори и да успеете да разгледате само двора. През 1989 година в него е открита стъклена пирамида, вход към крилата на музея, която е посрещната с противоречиви отзиви. На мен лично тя ми хареса и допълва екстериора като внася модернистичен елемент.

Не може да идете във френската столица и да пропуснете да видите Парижката Света Богородица или иначе казано Нотър Дам. Католическата катедрала е завършена през 1345 година и любопитен факт е, че в нея е коронясан Наполеон. Има прекрасни витражи и изключителна акустика, заради която често там се провеждат и концерти. Готическият храм събира 9 000 души със своите невероятни размери. Посещението е безплатно.

Приключихме нашия първи ден във Франция със разглеждането на базиликата Sacré-Cœur и квартала Монмартър. Базиликата е разположена на най- високата точка на Париж и в нея се намира една от най-големите камбани в света, тежаща 19 тона. Монмартър пък е известен с нощния си живот – тук се намира и кабарето Мулен Руж.

На следващия ден решихме да разпуснем малко като се разходим из Парижките градини – Тюйлери, Люксембург и Ботаническата градина. Насладихме се на отдиха и зеленината, които ни предложиха и продължихме деня с лежерна разходка по булевардите на града. Тук за първи път видях какво значи 100 метра широк булевард, а именно – Шанз Елизе. Свързващ Триумфалната арка с Лувъра, известният булевард е осеян с едни от най- скъпите магазини в света. Поразгледахме ги без да можем да си позволим покупки и седнахме в едно от многобройните кафенета с изглед към улицата, да се насладим на чаша хубаво кафе и кроасани, докато наблюдаваме многоцветната тълпа.

Неусетно времето се изниза и след вкусна вечеря в едно ресторантче на брега на Сена, се прибрахме в хотела, доволни от разходките и покупките на сувенири. За следващия ден бяхме планирали да видим още няколко места, преди да се качим на самолета за България.

На сутринта всички се събудихме рано с желание да се насладим на престоя ни възможно най- пълноценно. Като за финал на нашата екскурзия си бяхме оставили посещението на Версайския дворец. Намиращ се на около 20 километра от Париж, бившата ловна хижа на Луи XIII е превърната в резиденция от Луи XIV – Краля Слънце. Изграден в разточителен лукс и пищност, интериорът привлича много туристи, желаещи да разгледат огледалната зала, покоите на краля и кралицата, залите на Аполон, на Мира и на Войната, изпълнени със скъпи мебели, злато и произведения на изкуството. Поради големия интерес е добре да си закупите билети предварително по интернет, за да си спестите 2-3 часа чакане на опашка.

Още по-красиви и интересни са градините на Версай. Разположени на площ от 100 хектара, в тях се намират много фонтани,басейни и водни канали, оранжерия и още два двореца – доказателство за кралския разкош.

Уикендът, прекаран Париж, в европейска столица с богата история и култура, космополитна, модерна, но запазила своя дух и традиции, ме зареди с енергия и ми показа един различен начин на живот. Начин, изпълнен с романтика, с дъх на ренесанс и изкуство и шепот на любов. Париж е прекрасен през всеки сезон, все така обаятелен и примамващ  на по чаша вино и дълги разговори, той ще ви накара да се влюбите, когато и да го посетите.