За метаморфозата на "не мога" в "не, мога"

Публикувано от на в Полезни съвети към родителите
  • Размер на шрифта: Голям Малък
  • Прочитa: 864
  • 0 коментара
  • Печат

Кога и защо ни се налага да правим избор? Лесно ли е да взимаме решения, свързани с възпитанието и образованието на децата ни? Кое е най-ефективно за моето дете? Къде е най-подходящо да запиша детето си - в занималня; в специализиран център за работа с деца; в иновативно детско заведението, където практика, наука, самочувствие, увереност, успеваемост са в баланс????

Ден на отворените врати. 

Добре дошли! Да се запознаем. Аз съм монтесори педагог в ДК "Совичка" и ще ми бъде приятно да побеседваме върху предишни и настоящи притеснения относно развитието на детето ви.

Подготвила съм кратък въпросник,  чийто отговори ще ни помогнат да открием най-ефективното педагогическо решение за развитието на вашето дете.

Въпросник Свободен отговор с две-три изречения
1. Как смятате, че трябва да бъде организиран денят на вашето дете в детското заведение, което посещава?  
2. Кое, според вас, е най-важното за развитието и израстването на детето ви?   
3. Задължителен ли е следобедният сън? Защо?  
4. На каква възраст, според вас, детето ви може да започне да манипулира с различни предмети от околния свят?  
5. Какви, според вас, трябва да бъдат дидактическите материали за пълноценното развитие на вашето дете?  
6. Доколко намесата и ролята на педагога подпомага вашето дете в отношенията с останалите деца от групата и в активиране на неговата познавателност?  
7. Колко време детето ви прекарва в детската градина?  
8. Има ли си приятел?  
9. Лесно ли се сприятелява с други деца от групата?  
10. Споделя ли играчките си?  
11. Проявява ли разбиране, когато се налага да изчака нещо или някой?  
12. Проявява ли любознателност детето ви вкъщи и когато сте заедно?  
13. Колко време прекарвате с детето си?  
14. Обичате ли да участвате в игрите на детето си?  

15. Каква е любимата дейност на детето ви:

  • подвижни игри,
  • да рисува,
  • да експериментира,
  • да помага на мама,
  • да гледа детско филмче,
  • да играе самостоятелно.
 
16. Колко често посещавате открити уроци на вашето дете? Кога и къде се случва това?  
17. Ако вашето дете е наранило или обидило друго дете - каква е вашата реакция?  
18. Поощрявате ли доброто поведение или смятате, че децата трябва да правят каквото си поискат, когато си поискат?  
19. Какви качества откривате у детето си? А талант?  

Кое не бива да забравяме?

Основно, че децата са родени във века на информацията и комуникацията. Че тяхното бъдеще ще бъде свързано с анализирането, систематизирането и моделиране на информация. Дейности от сферата на графомоториката (очертаване по пунктир, оцветяване, свързване на точки) са приоритетни за 5-6 - годишното дете. За един второкласник оцветяването е скучно и еднообразно. Но ако му покажем как да рисува по указания, например, би развило у него умението да твори, да създава нещо ново и уникално.

От какво не бива да се притесняваме?

От това да помагаме, когато детето търси помощта ни.

Как да продължим?

Наблюдавайте детето си. Отбележете и очертайте проблемните моменти или области, върху които бихте поработили с него. Планирайте деня си така, че да ви стигне и за подобряване на резултатите, и за лично време.

Защо е важно да позволявате на детето си да е активно и действено?

Да опитва, да греши, но пак да има желание да опита - до ... успешен край. Важното не е да не сбърка, а да разбере защо бърка. Така разбира какво си мисли, че знае, а всъщност има още какво да учи и проверява. Защото няма правилно и неправилно решение. Има само решени и все още нерешени проблеми.

Нашето дете расте, а заедно с израстването му и предизвикателствата, пред които е изправено. Ние като родители носим отговорност за неговата готовност да взима решения за своето бъдеще.

Още в ранна възраст е необходимо да осигурим най-подходящата среда за детето си. Среда, в която ще може да твори себе си. Това е първата крачка на щастливия човек, който расте и търси човешките принципи на разума и опита.

0

Коментари