Нови статии
Прочитa: 3254 0 коментара

Приказка за 12-те месеца

 

...
Прочитa: 2218 0 коментара
0
Още

ЛогоРитмика - есенни съзвучия

Публикувано от на в Училище за малчугани

Комбинациите от думи, музика и движение, които съм подбрала в тематичното звено - есенни съзвучия - целят подпомагане на самоинициативността и самоорганизацията на децата, създаване на емоционален уют и стимулиране на двигателната координация. Хармоничното единство слово-мелодия-ритъм ще активира динамиката в развитието на гласа, дишането и артикулацията, слуховото внимание и пространствената ориентация. Внасяме настроение с песента на група "Атлас" Есенни цветя":

Есенни цветя разхвърлени в тревата,

...
Прочитa: 1871 0 коментара
0
Още

ЛогоРитмика - сезоните

Публикувано от на в Училище за малчугани

Словесната ритмика е мощен стимул към разгръщане на детското развитие. В едно мое проучване на познавателността, резултатите сами подредиха алгоритъма на процеса. Всяко дете притежава познавателни сили, които определят насоката на взаимодействията и взаимоотношенията му за съприкосновение с новото. От тук нататък водещо е функционирането на познавателната активност при овладяване на определени умения, прерастващи в компетенции и отношения, за да достигнат вариативност в начините и степените на проявление на определени умения, способности и готовности. Много често ние педагозите и терапевтите трябва да уточним на кое от седемте нива на познавателност е към момента детето - Желание, Мотив, Намерения, Съзнателност, Съсредоточаване, Упражняване, Умение или Научаване.

В статията ви предлагам интересни игри от вълшебната шевица на словесната ритмика за стимулиране на детската активност. 

...
Прочитa: 4586 0 коментара
0
Още

Поредицата ЛогоРитмика продължава със света на домашните животни. Тематичното ядро цели активиране на сензориката и вниманието в корекционно-компенсаторната работа с децата чрез занимателни игри и увлекателни упражнения. 

І Игра "Танцуваме и пеем":

...
Прочитa: 3619 0 коментара
0
Още

Защо е важно детето да про-играе и да изживее своите емоции. Много често непознаването и неспособността от овладяване на различните емоционални състояния издигат бариери в общуването ни с децата. Емоционалният дефицит е причина за редица проблеми у подрастващите - предизвикателно поведение, агресия, пасивност, затвореност, самоизолация, комуникативни нарушения... Детето трябва да осъзнае, че между мислите, чувствата и поведението има връзка и че емоционалните проблеми са предизвикани не само от ситуациите, но и от неадекватното им възприемане. В статията ще намерите игри и упражнения, които описват изразителните движения на основните емоции и дават възможност за тяхната изява.

І Игра "Танцуваме и пеем":

...
Прочитa: 6665 0 коментара
0
Още

В статията ще намерите игри и забавни упражнения за развиване на комуникативните умения, силата и модулацията на гласа, слуховото внимание, темпо-ритмичното възприятие, координацията на фините движения на пръстите и китките на ръцете. Изграждане на усет към граматически правилна реч, изпълнение на танцови движения в съответствие с характера на музиката, разширяване на представите за човека и човешкото тяло.

Като въведение ви предлагам стихотворението "Аз имам" с илюстриране на текста с подходящи движения или чрез сюжетен герой.

...
Прочитa: 3970 0 коментара
0
Още

Две приятелки добри на гости от далеч

очаква Звукознайка в Дома на правилната реч.

...
Прочитa: 3138 0 коментара
0
Още

В своето развитие човек извървява пътя от зависимост и пасивност към активност и самостоятелност. Стъпка по стъпка малкият човек активира потенциала си. Много често родителите не са подготвени кога и по какъв начин да поднесат подходящата "храна за размисъл". Фокусът на статията е насочен към т.нар сензорно възпитание, състоящо се в занимание на детето с множество предмети, които го подбуждат да извърши интересни упражнения с тях. Едно такова предизвикателство е формиране на умението за писане - как ръката да автоматизира графомоторната схема чрез поредица от индиректни упражнения за писане. 

 

...
Прочитa: 4652 0 коментара
0
Още

Бърборинка, Сръчкавелка и Веселушка са три верни дружки на Звукознайка. В тяхната компания е доста приятно и уютно. Те никога не скучаят. И успешно помагат на децата да изминават пътя към новото и непознатото чрез емоционалните и сетивните опори на близкото, конкретното и значимото. Сега например са ни подготвили зимен календар на последния месец от годината - една пъстра плетеница от стихчета, гатанки, песнички, апликации, оригами, моделиране, изработване, изобретяване,... и много-много усмивки:

Тук всеки ден свещен е

...
Прочитa: 3621 0 коментара
0
Още

Сигурно ще се почудите как старите ненужни полиетиленови торбички могат да се превърнат в плътна и естетична пазарска чанта. Нужни са само стари торбички, една кука №4 и желание.

 

...
Прочитa: 1261 0 коментара
0
Още

Как да разчитаме езика на тялото

Публикувано от на в Интересно

Ежедневно минаваме през редица ситуации, общуваме с много и различни хора. Има твърдения, че при комуникация хората изразяват 80% от информацията, която искат да предадат, чрез езика на тялото и едва 7% чрез реално изказаните думи. Останалите 13% се отнасят за тона, с който говорим.

Ето защо жестовете и мимиките, които правим волно или неволно, също както и позите които заемаме, биха могли да издадат доста голяма част от характера ни, отношението ни към дадена ситуация, настроението ни или дори чувствата ни.

...
Прочитa: 6621 0 коментара
0
Още

Хан Аспарух

Публикувано от на в История

Хан Аспарух е основател на Българската държава. Той е третият син на хан Кубрат - основателят на Стара Велика България. Годината на раждане му е неизвестна.

Името му се споменава за първи път около 660 година по повод събитията около смъртта на баща му – хан Кубрат и разпадането на Стара Велика България.

...
Прочитa: 2420 0 коментара
0
Още

Диета на зодиака

Публикувано от на в Здраве и красота

 

Съвременните диетолози  считат, че при избора на диета или хранителен режим, определящ е също и  хороскопът на човек, неговата астрологическа карта. Този факт се обяснява с това, че всеки знак от зодиака носи не само своя житиен образ, своето здравословно състояние , своето  отношението с хората, но и своята  обмяна на веществата както и различна протребност от микроелементи. Ето защо една и съща диета, едни и същи продукти за един човек могат да са полезни, а за друг – не.

...
Прочитa: 2907 0 коментара
0
Още

„Моята храна е моят лек и моето лекарство е моята храна” отбелязва  бащата на медицината Хипократ. Често човек се плаши от думата ДИЕТА. А това си е чисто и просто специален режим на хранене, съобразен със състоянието на организма. Неправилното й тълкуване  често дори влошава нещата .  Тази статия е опит за систематизиране на различни диети според заболяване или дефицит у организма.

1.     Диета от сушени плодове се използва при хипертонична болест, сърдечна недостатъчност, възпаление на бъбреците, заболявания на черния дроб и жлъчката.

...
Прочитa: 2283 0 коментара
0
Още

 

Който е свикнал да пътува, знае че винаги идва денят, в който заминава. Къде? Може би там, където морето е до колене. Едно страхотно място за ваканция с малки деца е лиманът Марина  в Средиземно море на около 50 км.северно от Атина след селцето Схиня. Живописно и спокойно заливче. Магнетичното тук   е пясъкът. Принципно плажните ивици по средиземноморието са каменисти и доста неудобни. Нужни са дори специални плажни обувки. Но тук си го има в изобилие. Бреговата ивица е осеяна с многобройни иглолистни дървета, чиято сянка  е идеален чадър и ни позволява изцяло да се отдадем на почивката си - било в ръка с любима книга, в  игра на летяща чиния,  плажен волейбол или тенис...  Няма опасност от големи вълни и без притеснения можем да се разхождаме в  солените води на Средиземно море до 20-на метра навътре  от брега  по плиткото и сравнително равнинно дъно. Едва рамената ни се покриват. Да не говорим, че е прозрачно чисто, а често в мрежите на малките рибарчета се оплита по някоя и друга рибка от плуващите на стада лаврачета.

...
Прочитa: 2420 0 коментара
0
Още

Диетолозите съветват

Публикувано от на в Здраве и красота

Няма универсална система за правилно хранене. Оказва се, че добре познатите ни диети, свързани с рационалното, разделното, вегетарианското  хранене за едни хора са ползотворни, а за други – безполезни.

Напоследък диетолозите започнаха все по-силно да лансират научнообоснованата теория, обясняваща връзката между храненето и кръвната група на човека. Според тях кръвта от всяка група реагира по различен начин на храната.

...
Прочитa: 2764 0 коментара
0
Още

Колективното пазаруване е атрактивно, като предлага изключително голям брой продукти и услуги на разнообразни цени и при разнообразни условия. Същевременно обаче, неговият бум бе използван от редица недобросъвестни търговци с цел фиктивни продажби и бърза печалба на гърба на наивните клиенти. Други хитри търговци продават продукт или услуга при определени условия, а в последствие се оказва, че реалните условия са други или трябва да доплатите определени сума за продукта, който вече сте закупили. Подводните камъни при офертите за колективно пазаруване са наистина доста и в този ред на мисли е силно препоръчително в интернет пространството да има активно обсъждане на различните предложения и фирмите, които ги предлагат. Активната  позиция на всеки от нас лесно може да спести време, пари и нерви на други потребители на сайтовете за групово пазаруване.

Обсъждането на офертите за колективно пазаруване трябва да бъде двустранен процес, в който участват както купувачите, така и продавачите.  Тук трябва да отбележим, че много голяма част от търговците пренебрегват необходимостта от тяхното присъствие в социалните мрежи. Ако дадена фирма иска да привлече нови клиенти задължително трябва да заложи на присъствие в интернет пространството. Колкото повече информация намират потребителите за даден търговец, толкова по-лесно е за тях да направят своя избор. Ще използваме прост пример, в който искаме да закупим екскурзия в чужбина от сайт за колективно пазаруване. Харесали сме 2 оферти, но предвид високата цена решаваме да проверим наличната информация за фирмите-търговци в интернет. „Фирма 1” има няколко профила в социалните мрежи, обновява ги редовно и се стреми да комуникира със своите клиенти. За „фирма 2” не намираме нищо. По този начин ние сме принудени да посетим офиса на „фирма 2” за да добием лично впечатление. Същевременно обаче,  липсата на информация в интернет може да ни наведе на мисълта, че същата тази „фирма 2” вероятно е фиктивна и просто иска да ни измами. Това пък може да ни откаже и от посещение на място. Отваряйки профила на „фирма 1” в дадена социална мрежа, ние сме видели снимки от вече минали екскурзии и отзиви от потребителите. Това лесно може да създаде в съзнанието ни т.нар „trusted profile”( от английски – сигурен профил/ на който, можем да се доверим) на тази фирма. Иначе казано, да ни накара да й се доверим по-лесно при своя избор. Разбира се и при „фирма 1” не е изключено посещението на място, но присъствието в интернет  и създаването на „trusted profile” са от фундаментална важност в 21-ви век.

...
Прочитa: 3491 0 коментара
0
Още

Колективното пазаруване стана атрактивно за българските потребители за изключително кратък период от време и това доведе до появата на десетки сайтове, предлагащи оферти с атрактивни намаления. Многото сайтове започнаха да изискват от потребителите повече време за преглеждане и избор на правилната покупка, и така се появиха агрегаторите на оферти. По своята същност те са уеб сайтове, които събират на едно място офертите от няколко сайта за колективно пазарува и позволяват тяхното филтриране по определени критерии. Основната идея на агрегаторите на оферти е да бъде улеснен изборът на клиентите, като същевременно се спести времето, необходимо за обхождането на редица знайни и незнайни сайтове за групово пазаруване.

Като всяко нещо в живота и агреторите на оферти за групово пазаруване имат своите позитивни и негативни страни. Когато говорим за плюсовете от тези портали, неизменно трябва да започнем с времето, което ще Ви спестят. Изключително досадно е всеки ден да се налага да обхождате четири или пет различни сайта, за да видите всички нови оферти. Отваряйки избран от вас агрегатор спестявате време, а времето в 21-ви век е най-ценният ресурс. На следващо място като плюс ще посочим факта, че агрегаторите малко или много улесняват вашия избор и Ви помагат да се спрете на най-подходящата оферта. На първо място това е свързано с по-малкия шанс да пропуснете определени предложения докато преглеждате един, а не 5 или 6 сайта. На следващо, когато офертите са събрани в един сайт тяхното сравнение е далеч по-лесно. Тук се намесва, може би най-полезната функция на агрегаторите за оферти и по точно възможността за филтриране. Всеки различен портал от този тип предлага разнообразни критерии, по които можете да подредите стотиците оферти налични в него. Така например може да изберете офертите само за град Варна или град Пловдив, да селектирате единствено предложенията свързани със спорт или например да разглеждате само офертите между 50 и 100 лева. Когато става въпрос за филтриране, агрегаторите предлагат възможност да видите и най-продаваните оферти, но полезността на тази функция е спорна предвид възможността в тази секция тенденциозно да бъдат поставени конкретни предложения, а не реално най-купуваните от потребителите. На последно място към плюсовете ще поставим и функцията за абонамент за последните оферти. Тя ще Ви осигури дневен бюлетин с последните предложения в избрания агрегатор като имейл, които ще Ви освободи от задължението да влизате в сайта и ще Ви напомня за необятния свят на колективното пазаруване всяка сутрин.

...
Прочитa: 2438 0 коментара
0
Още

Началото на груповото пазаруване е дадено през 2007 година когато американски сайт стартира проект, в който всеки ден предлага възможност за закупуване на един продукт с намаление от 50%. Офертата обаче става активна единствено ако определен брой хора закупят даденият продукт. От тук идва и наименованието на услугата - колективно/групово пазаруване, при което определен брой хора купуват дадена стока с намаление, а търговецът на практика я продава на цена на едро. Съчетанието между шанса за потребителя да купи нещо с изключително голяма отстъпка и възможността за търговеца да привлече клиенти, като същевременно  рекламира своя бизнес правят колективното пазаруване хит в интернет пространството за отрицателен период от време.

Постепенно услугата се развива като на пазара се появяват редица сайтове за групово пазаруване, предлагащи стотици оферти подходящи за всеки пол и всяка възраст.  В българското интернет пространство също се появиха десетки такива проекти, някои успешни други не. Все повече потребители ползват техните услуги, което от своя страна поражда редица въпроси за същността на покупка от такъв сайт, за начина на плащане, гаранции за качество и други.

...
Прочитa: 3640 1 коментар
0
Още